Melawat UTP pada bulan lepas, mengingatkan aku zaman bergelar pelajar. Zaman meniru assignment orang. Zaman melalak secara berjemaah dalam bilik air (dan teringat Dr. Naufal sbb dia lah yg terpaksa dengar sbb rumah dia depan rumah kitorang). Zaman pakat-pakat share duit bila hujung bulan. Zaman mengira markah pada 30 minit terakhir peperiksaan, campur dengan markah coursework, dan angguk kepala - Ok, at least subjek ni leh lulus! Zaman bilik yang bersepah tahap dewa masa hujung-hujung presentation Final Year Project (dan aku teringat dialog Pijam bila masuk bilik aku ngan Ee, sebelum dihalau keluar - "Orang lain pun ada FYP jugak, tapi bilik takdelah bersepah macam ni!!")

Tengok UTP sekarang dah lain. Dulu sangat tandus dan gersang. Sekarang, dah mula nampak rumput di padang. Seronok pulak tengok petang-petang orang berjogging. Berkumpul tepi padang, main layang-layang. Kat hujung padang, siap ada sekumpulan budak lelaki (foundation year kot) yang main baling selipar. Sangat meriah!


"Kalaulah semua ni ada masa kita dulu kan Ee, sure tiap petang aku turun jogging" Aku cakap kat Ee.
Ee pandang aku atas bawah. Senyum sinis "Hmm, u'r rite!!" (baca dengan nada kerek + muka cam bagus),

Cilakak!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati