Fify terkeluar, honestly aku rasa fify ada suara yang sedap...dan dia pandai improvise + adlib lagu dengan best...tapi nak buat macam mana...aku rasa fify lebih sesuai masuk AF...sebab aku rasa dia masih mencari-cari konsep/identiti yang sebenar...since AF akan bagi lagu tugasan yang berbeza genre, mungkin dia boleh tau yang mana satu lebih sesuai dengan dia...plus, personality wise, dia ala2 ceria orangnyer...sure akan dapat vote dari peminat kat luar...gud luck and all da best for u fify!
esther-i don't love you
masa mula-mula esther nyanyi, aku dah start rasa suka...ye la, walaupun aku tak pernah dengar lagu ni, tapi aku rasa, lagu tu (mungkin gak arrangement yang dah ditukar) memang sesuai dengan suara dia..pastuh bila part dia try nak bukak gelang, apa benda ko nak buat nih!!! tambah pulak ngan tetiba ada suara pompuan mengilai (ketawa) kat belakang tu...terus lagu tu leh jadi OST mana2 citer seram kat Malaysia ni...bagi aku persembahan esther sedikit menurun compared to last week...suara dia memang sedap...tapi aku setuju ngan paul, it's not a memorable performance (except part pompuan ketawa tu je la)...oh ye, baju dia bagi aku lawa (minus top putih tu)...tapi macam x kena dengan lagu tu
rizu-naluri lelaki
alhamdulillah, dia amik berat dengan komen minggu lepas...no more hideous bow tie tu...there's no doubt that he can sing (kalau x, takkan la menang AIM kan)...tapi aku rasa persembahan dia macam membosankan...maklumlah, dia selalu warnakan lagu tu dengan style sendiri, tapi kali ni memang macam kureng sket...his best performance aku rasa still sandaran hati...
lagi satu, aku rasa aku dah beberapa kali komen benda yang sama...please be humble...there's nothing wrong if you just say "yes paul. I'll improve next week"...nasib baikla penonton OIAM ni majoriti youngsters...kalau la ko masuk AF dengan attitude macam ni, sure minggu pertama tu je dah ada kelab anti-peminat ko...
simon-eternity
simon menyanyi tanpa gitar...hmm...interesting...agak menarik sebenarnya persembahan simon kali ni (walaupun gerakan dia tak berapa lancar dan macam tak berapa selesa)...tp i would like to give credit for him...vocal wise, suara dia sangat sedap didengar...macam dengar CD pun ada...tapi itulah masalahnya...dia punya kes sama macam kes Akma AF dulu...dua-dua leh menyanyi dengan baik...tapi dua-dua takde x-factor...aku pun tatau mana yang kurang...there's sumthin that we should think together...
aweera-enter sandman
aku suka dengan imej dia kali ni...nampak smart...simple but smart...bila dia start nyanyi, aku still rasa leh connect dengan performance dia...aku lagi suka persembahan kali ni dengan persembahan amy-wannabe minggu lepas...lagi satu, aweera patut kekalkan imej macam ni...nampak kemas tapi still ada pengaruh rock...dia ada muka yang comel...so JANGAN SESEKALI GUNTING RAMBUT tu, or otherwise people will not take you seriously as a rock singer and you will end up just acting in some series/dramas based on your pretty face! (unless dia memang nak berlakon, lebih dari nak menyanyi la..then, it is his choice laa)
amylea-satu dalam sejuta
wah...perlu ke ko feeling2 masuk final and dapat lagu baru??? haha...tapi aku memang suka dengan lagu baru ni (untuk jadi lagu grand finale macam x berapa sesuai, tapi lagu ni still sedap didengar)...style dia pun nampak classy dan cantik...cuma time nyanyi dia macam banyak sangat membongkok...tapi aku suka persembahan dia...dan dinamik suara dia...sekejap macam bisik, sekejap lembut...sekejap kuat...bagi aku sangat bagus....dan aku tak terkejut kalau dia dapat imuniti...
dia nampak sangat sweet and humble...(hey rizu, she's right there in front of you! just learn from her kay!)...agreed ngan syafinaz, but bukannya setiap minggu perlu menjerit untuk stretch vokal...judges should tengok benda lain...camner dinamik dia, camner dia guna head tone untuk soft part...camner ngan persembahan..ni kalo just nak strech vocal setiap minggu, giler aper...kang kena tuduh menyalak lak!
nine-nakal
aku suka persembahan dia walaupun nampak playful (tak macam qhaud minggu lepas...upsss...tercarut pulak)...tapi dari segi vocal, aku prefer suara qhaud (kalau dengar tanpa perlu melihat) compare to nine...setuju dengan paul...voice nine kali ni nampak hilang...tapi macam kes tomok dulu la...vocal wise nampak biasa je, tapi performance wise memang sangat menarik! (Yes rizu, another example of being humble!..."xde nak cakap apa...saya buat apa yang saya ada, dan itu yang saya berikan!")...ok nine, part citer sedih tu aku rasa x berapa sesuai la...aku prefer stacy dalam hal ni...dia cuma citer bila semuanya dah abis...so x timbul la isu undi kesian or what eva...may be a good lesson for you too nine!
tomok-ingin bersamamu
part awal tu aku x berapa suka...bila masuk bridge tu aku suka laa...pastuh time chorus memang menarik la... aku memang setuju dengan komen ee...part si paul moss komen, aku rasa xde lah harsh sangat,,,tapi komen syafinaz...erk...mesti retain the melody?? hallu~~ uji rashid case dulu??? ring any bell??!! (untuk komen balas dendam leh lawat blog ee. klik sini. huhuhu)
Not a great concert i must say. Best performace i would say Tomok, Amylea and Nine...my bottom 3...hmm, tatau la...tapi aku rasa kedudukan simon mungkin goyah sket...the girls yg tinggal memang bagus...so next week aku rasa turn lelaki lak.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati