PITERA

SK-II dengan Pitera

Makan tengah hari. Terserempak dengan Emy. Nama je kerja satu area, seingat aku ni lah kali kedua jumpa dia. Padahal masa zaman belajar selalu gak nampak dia. Emy macam biasa lah, bajet cun. Mentang-mentanglah pakai SKII sekarang. Dimaafkanlah sebab dia pun nak kahwin bulan 5 ni.
"Wei, aku makin cantikkan sekarang! Aku pakai SKII la!!" (motif memuji diri sendiri di khalayak umum??)
"Hmm...ye lah tu" Aku jawab. Acuh tak acuh.
"SKII ni kan, dia ada pitera tau. Ala, kalau kau tengok iklan kat TV tu ada cakap. Dia macam essence dalam yis la. Tapi SKII ni mahal la. Ada sekali tu, time aku memang dah dekat2 nak sengkek, stok pulak dah abis. Aku tengok kat sinki dapur, ada periuk nasi yang berendam belum basuh. Kira dah berair dah. Aku sampai terfikir, "wajarkah aku sapu benda ni kan muka je', substitute SKII sekejap. Kira ada pitera gak tu!"
Aku gelak besar dengar Emy cerita. "Abis tuh, naper kau tak sapu je kat muka kau?"
"Tak nak lah. Yang dalam SKII tu dia dah campur macam2. Yang ni memang pure habis. Pakai SKII tu pun aku dah cantik, ni pulak nak pakai yang pure. Takut terlebih cantik lak nanti!"
Siot je statement tu!
WEDDING

Hari Ahad pergi wedding Aizad. Tetiba rasa terharu lak, kawan karaoke berjemaah kat bilik air dah kahwin dah (Aizad, ingat lagi tak kita prektis "Maal Hijrah kembali lagi, bersama hayati Islam yang murni" sebelum disingkirkan dari grup tu atas alasan xde harapan nak menang...hahaha). Target utama budak rumah aku, yang kahwin 1st adalah Iskandar, pastuh Aizad...rupanya Aizad yang kahwin dulu. Tahniah la!

Malam tu hujan lebat sangat. Perlu ke Ee call Aizad and tanya, "Aizad, malam ni hujan lebat la. Mesti sejuk! Apa plan?!" Perlu ke soalan tu? Hahaha

KARAOKE

Aku dan Ee lepas gian gi karaoke jamban kat Berjaya Megamall. Bayar untuk 10 lagu. Masuk lagu kesepuluh dah ada orang tunggu kat luar. Aku dengan Ee dah gelak-gelak dalam bilik tu. Apa taknya, kitorang tengah nyanyi lagu nasyid! (Rabiatul Adawiyah-InTeam).
"Macam mana kita nak keluar ni? Malu siot!!" Ee tanya sambil mengalunkan soalan ikut melodi lagu tu. Aku gelak je.
Ok la tu. Nasib baikla lagu last tu nasyid. Kalau orang tu datang masa lagu sebelum tu tak ke naya. Kitorang tengah nyanyi lagu M DAUD KILAU!

Oho...hoi...kalau dah mata bertentang mata~~~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati