Masa mula-mula tengok list lagu, aku rasa seronok gak. Apa taknyer, most of the song memang aku tau. Cuma apabila lagu-lagu malar segar macam ni dikumpulkan dalam satu konsert, takut audiens akan rasa boring....starting je aku dah terlepas tengok diorang nyanyi menuju puncak...salahkan narul for this...hahaha...ni komen aku untuk performance malam ini

yazid-pawana
antara persembahan yazid yang terbaik setakat ni...dia nampak lebih konfiden dan menyanyi tanpa perlu menjerit kat hujung lagu (alaa...typical kalo orang bertanding nyanyi lagu rock)...cuma baju dia sangat buruk...baju biru belang2 kuning tu wajar dibakar sahaja...huhuhu

aril-andainya aku pergi dulu
aku suka arrangement lagu ni...aku suka gak suara aril...tapi minus dengan suara harmoni obri yang macam tak masuk langsung...lagu yang sedap dan di bawa secara sederhana (x over) oleh aril...cuma tang baju, t-shirt kat dalam tu nampak sangat murah...cam beli kat pasar malam je...jaket tu dh nice...kalau hitam lagi cantik kot...

claudia-lama tak jumpa
suara dia dah nampak identiti tersendiri..cuma appearance dh ada unsur dayang...cuma tinggal nak blonde kan rambut and buang legging tu...bab baju sleeveless tu dh ada cam dayang dah...huhuhu

rini-seloka anak remaja
aku suka dengan persembahan rini...her best perfomance to date! dan bila ada penari, baru terasa kemeriahan AF...cuma pada certain part, facial expression dia nampak risau...tapi overall memang menarik...cuma aku tak berapa berkenan ngan komen adlin...dah beberapa minggu komen dia asyik menyentuh imej bertudung rini...komen dia bernas, tapi tak perlu ye kaitkan ngan isu tudung...just komen je la utk lebihkan attitude...antara persembahan pilihan aku minggu ni...

qhaud-pilihlah aku
aku memula rasa kuciwa dengan starting dia...low note yg sangat rendah...luckily bila part chorus dia nampak all out...dan aku sangat suka bila students dilibatkan sekali dalam persembahan...bukan setakat terpacak dan nyanyi..dan harmoni untuk backup singer sangat menarik...qhaud also impressed me...he can move!

akim-anak gembala
baju dia cantik...seluar dia cantik...aku akan buang jaket tu, dan amik jaket aril n dye kan warna hitam...aku memang suka lagu anak gembala...back up singer pun best...cuma part alun tu masih kurang sket...dan suara dia macam x blend dengan muzik...apa pun good attempt la!

rubisa-angan-angan
aku suka persembahan rubisa...cuma aku rasa lagu ni terlalu comel untuk dia...mungkin lagi best kalau aisyah atau anith OIAM yang nyanyi lagu tu....aku suka ngan komen adlin sebenarnya...komen dia bernas walaupun kadang-kadang agak pedas....oh ye, baju dia nampak macambaju tidur...perlu ke baju merah pastuh rantai pun merah segala??? legging biru tu macam pinjam zizi punya masa last konsert...

zizi-ini rindu
dia nampak muda...nampak cantik...cuma legging hijau tu sangat menyakitkan mata...persembahan dia nampak menarik...rapping tu pun bagus gak sebab aku expect budak laki yang akan buat part tu...nyanyian dia lembut, cuma part tinggi tu memang betul la...agak nyaring...apa pun, aku suka persembahan zizi malam ni...masuk part ni aku tetiba kagum ngan isma...setakat ni dah berapa banyak dia jadi backup singer....bagus la dia ni!

sidi-hanya di radio
first thing first, jaket dia akan kutukarkan dengan si yazid...suara dia best tapi there is nothing interesting...aku suka ngan komen adlin kali ni...baju orang bagi, lirik memang dah ada...kau cuma perlu menyanyi je...dan ko tak buat apa2...sekadar menyanyi je...tak tau la, sejak ngan emelda...laser dia nampak bernas (walaupun kadang-kadang pedas gak)...dan ending ngan duduk/melutut tu sangat klise dan predictable...sejak keifli wat cam tu masa nyanyi berhenti berharap, sumer orang nak tiru...boring ar...

obri-abang beca
sumber hiburan aku dah berakhir!! aku baru nak kutuk dia macam masa nyanyi lagu jeritan batinku...tapi ekceli persembahan dia not that bad...cuma mekap dia agak tepung gomak dan shirt kat dalam yang berwarna-warni tu sangat tak sesuai...tapi overall, x de la buruk sangat...cuma aku rasa suara dia sangat raw...credit to him sebab dia nampak bersungguh time belajar...cuma lets face it la..suara dia sangat biasa...sebosan2 persembahan sidi, sedap gak suara dia...si obri ni menarik to see, tapi not that pleasant to ear...btw, walaupun komen adlin agak harsh, kudos tu obri dia take it as a man (tanpa sebarang insiden mata berkaca)

aishah-mata
aku suka baju dia...nampak cantik dan sesuai dengan dia...dia ada pesona bintang...tapi persembahan dia macam menurun dari minggu ke minggu...part korus pun macam tak all out...her best performance still masa konsert pertama...dan suara latar bebudak lelaki tu sangat annoying!

isma-rambu ramba
minggu ni dia nampak lai sket...dia nampak cantik...dari segi performance, aku rasa lagu ni tak sesuai dengan dia...lagu ni cheeky dan perlu lebih lincah...dia nyanyi sedap tapi macam tak berapa masuk dengan personaliti dia...suara dia ngan muzik macam tak berapa blend...aku tak salahkan dia sebab lagu tu memang macam tu...dia memang konsisten, baik dan sangat motherly ..by helping others as backup singer, dia secara tak langsung memperbaiki mutu vokal dia...tengok je la mila...awal2 macam hazab gak...tapi kat hujung2 dah makin best...tak sia2 dia jadi back up singer kawan2...huhuhu...

hafiz-mat disko
persembahan hafiz diselamatkan oleh suara dia...aku tatau saper yang masukkan lagu ni dalam senarai tugasan...memang tak sesuai...baju dia pun ala2 baju cleaner kat supermarket...tapi persembahan dia x mengecewakan...dia boleh menyanyi dan menari...dia menarik minat orang dengan suara dia, tanpa perlu sebarang kontroversi dan drama dalam diari...btw, aku suka dengar si hafiz ni nyanyi lagu pantun budi masa dalam diari...harap konsert akan datang dia dapat lagu melayu tradisional...

my top 3 performance is Hafiz, Isma and Rini....persembahan yang aku rasa agak membosankan is aishah dan sidi...dan anugerah pelajar cemerlang bagi aku layak untuk isma...maklumlah setelah seminggu diari penuh dengan drama, bagi aku isma menunjukkan contoh yang baik...tolong jadi back up untuk semua orang dan x jadikan alasan untuk buat persembahan yang menarik

dan keputusannya: OBRI dan RINI yang terkeluar...aku rasa tak patut sebenarnya, Rini memang nampak sangat banyak peningkatan...begitu jugak dengan Obri...dia nampak rajin belajar dalam kelas...beza benar kalau bandingkan dengan jeritan batinku dulu (ke lagu tu memang susah nak jadikan sedap? ingat tak andrew masa Malaysian Idol dulu? pun x sedap jugak nyanyi lagu ni...huhuhu)..nampak macam tak adil tapi siapa kata AF ni adil? Kalau tak, takkan la si Adilla tu yg terkeluar dulu...apa pun keduanya keluar dengan bermaruah!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati