Pija terkeluar. Aku tak terkejut sangat sebenarnya. Macam aku komen sebelum ni. Persembahan Pija adalah sangat predictable. Sama je macam masa Mentor dulu. Low notes dia masih shaky. Dan aku sangat setuju dengan komen Paul Moss, the golden key to stay is DON'T BE BORING!

aweera-janjiku
apa kejadahnya si aweera tu lupa lirik!!! part awal2 tu bagi aku agak meneran bunyinya. Masuk part korus aku rasa dia dah gain sket confidence. lari sana-sini ala2 konsert. Menarik jugak sebenarnya. Tapi of course la Sofaz lagi best. Mungkin bias sket sebab aku suka lagu ni. Haha.

amylea-yang pernah
aku suka. Tepuk2! Kudos untuk arrangement yang totally lain dan tak sama langsung dengan estranged. Cuma bagi aku, aku lagi suka kalau key dia tinggi sket. Low notes dia x berapa jelas. Tapi overall macam rasa ada sesuatu yang kurang. Rambut dia kot.

fify-kalis rindu
first impression, akak wardrobe tu ada dendam ngan fify ke?? apa kejadahnya baju tu dengan lagu kalis rindu? pastuh. mana kreativiti? awal-awal cam buhsan. masuk part yg dia adlib tu terus aku suka. lagi pulak bila dia improvise hujung2 tu. Komen Fauzi Marzuki bagi aku ada benarnya. Orang leh bayangkan Elyana yang nyanyi lagu tu dalam another version. Fify kena cari identiti supaya orang leh distinguished dia from another artistes.

Plz lah contestant, jangan bagi alasan. Kaki saya sakitla, tekak berdarah la (ehem...ni AF punya kes, tapi tumpang kutuk kat sini). Just give your best, kalo orang kata x bagus, just say thank you and i'll improve later. Tak perlulah bagi alasan.

rizu-cinta
aku tengok dah tengah2. salahkan said sebab sibuk tukar channel tengok diari ext. beberapa minit pertama, aku tertanya-tanya lagu apa budak ni nyanyi? totally xleh imagine itu adalah lagu flop poppy. Nothing wrong with his voice tapi aku tak berapa suka kali ni. Dan aku dah start rasa busan ngan konsert kali ni


tomok-la la la kerjalah
tomok!!!!! apahal ko buat lagu tu awal2 dah jadi macam another typical newboyz song!!! masuk part rancak tu baru aku suka (walaupun aku rasa aku tak dapat relate dengan lagu asal) Aku rasa sekarang ni semua contestant dah guna style yg sama. Part awal2 jadikan lagu tu ala2 ballad/melancholy...pastuh baru rancak kat tengah2. Jap , mata tomok sudah tidak berkaca!!! ahakz.

anith-mungkin
aku akan compare dengan keifli sebab keifli pun pernah nyanyi lagu ni masa AF dulu. Hmmm...gud attempt sebab dapat lari dari imej anuar zain (anith 1, keifli 0), feeling (sebab lagu ni memang jiwang-keifli dapat 1 point, none for anith). Muzik latar dengan style anith macam x kena. Macam 2 separates entity. Dan penyakit mata berkaca telah berjangkit pada anith rupanya.huhuhu

nine-aku dan kamu
tatkala semua peserta cuba amik lagu komposer lain dan berangan aku boleh buat lagu ni lagi best-so-aku tukar ikut sedap aku, nine menyanyi lagu ni dengan melodi asal, tapi still dengan gaya yang tersendiri. Masa intro lagu tu, aku terkejut gak, naper ada bunyi gitar macam lagu Sedang Ingin Bercinta? tapi memang best la.

kenapa 8tv jemput fauzi marzuki??? komen panjang berjela. Penat aku menunggu setiap patah nak keluar dari mulut dia! cari la pengkritik yg lain (yang boleh bercakap dengan lancar).

esther-dialah di hati
bagi aku, kalau perempuan masuk pertandingan nyanyian - jangan sesekali nyanyi lagu siti nurhaliza atau ziana zain. sedap macam mana pun orang akan kata cuba tiru penyanyi asal. Tapi esther menyanyi dengan bagus. (bagus untuk penyanyi bukan melayu la, sebab tang sebutan masih dengar pelat dia. in this case, two thumbs up for simon last week with his juwita). Tak sesedap siti, tapi dia bawak dengan style yang tersendiri.

Komen syafinaz-"penyanyi patut leh tukar ikut kreativiti sendiri". Ni mesti kes dia tensen sebab kena kritik membunuh lagu Ahmad Nawab dulu. Tu yang dia ala2 traumatized kalau komposer suruh stick ngan melodi asal. Hahaha. Pujian untuk Simon, Esther, Fify, dan Nine sebab bagi aku respek dengan komposer dan tidak terlau mengubah lagu tu.

simon-generasiku
tak se-hip lagu asal. tapi memikirkan yang simon jenis yang bawak lagu easy-listening, agak menarik untuk dia bila bawak sesuatu yang lain. Memang sedap tapi tak remarkable sangat.

Tomok dapat imuniti. Aku tak kisah walaupun aku rasa persembahan minggu lepas lagi menarik. Antara yang aku suka kali ni Nine, Fify, Amylea. Aku rasa yang akan jadi bottom 2 is esther, and anith. Dan aku rasa anith yg akan terkeluar.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati